Kockázatvállalás

 

A kockázat fogalmához bizonyára te is a bizonytalanság, a véletlen és a veszteség gondolatát kapcsolod. A kockázatnak azonban ennél több a jelentése. A mindennapi életben, így például a játékban is, jelenti a nyertes és a vesztes egyenlő esélyét.

Ami a vállalkozást illeti: annál nagyobb a kockázat, minél nagyobb a kockáztatott érték és a veszteség lehetősége. A kockázat külön-külön számítható a nyereségre és a veszteségre egyaránt. Ha a kockázatvállalás következményeként valószínűnek látszik a nagy veszteség, akkor a kockázatot el kell kerülnöd. Ezzel szemben, ha nyereség várható, feltétlenül kockáztatnod kell.

Vizsgáld meg kockázatvállalási hajlamod!
A következő játékos teszt segít megvizsgálni kockáztatási hajlamodat (természetesen csak hétköznapi értelemben). Gondolkodj el melyik kérdésre válaszolnál igennel, melyikre nemmel!

1. Képes vagy-e arra, hogy pénzed kockáztasd, azaz befektesd anélkül, hogy a végeredményben biztos lennél?
2. Viszel-e minden utazásodra esernyőt? Melegvizes palackot? Hőmérőt (és egyéb "túlélő felszerelést")?
3. Megpróbálod-e legyőzni félelmedet, ha megijedsz valamitől?
4. Szeretsz-e új ételeket, új helyeket és egészen új dolgokat kipróbálni?
5. Szükséged van-e arra, hogy a választ már a kérdés feltevése előtt tudd?
6. Vállaltál-e kockázatot az elmúlt hat hónapban?
7. Képes vagy-e arra, hogy odasétálj egy vadidegenhez, és beszélgetést kezdeményezz?
8. Választottál-e utazásaid során valaha is ismeretlen útvonalat?
9. Tudnod kell-e előre, hogy valamit más már sikeresen megcsinált, mielőtt te is belevágnál?
10. Volt-e valaha randevúd ismeretlen (pl. "netről szerzett") partnerrel?

(Ha a 2., 5., 9. kérdésre igennel válaszoltál, talán fejlesztened kéne kockázatvállalási hajlandóságod.)

 

Vissza - Mi az a vállalkozás, miért vállalkozzak »
Vissza - Az egyéni vállalkozás »
Vissza - A társas vállalkozás »
Vissza - Az ideális vállalkozó »
Tovább - A vállalkozói lét előnyei »
Tovább - A piac feltérképezése »
Tovább - A piackutatás »
Tovább - Az ötlet fontossága »
Tovább - Az ötletek begyűjtése »
Tovább - Pénzforrások »
Tovább - A franchise »
Tovább - Mi az a SWOT »
Tovább - Az üzleti terv »
Tovább - A marketingről »
Tovább - A marketingről részletesen »
Tovább - Az arculat »
Tovább - A logó »
Tovább - A hirdetés »
Tovább - A vevők és az internet »