Az ötletek begyűjtése

 

Problémaleltár
Nincs olyan probléma, ami ne jelentene lehetőséget másvalaki számára. Ha valakinek problémája van, annak megoldása előbb-utóbb szükségletként jelentkezik. Ha elég sok embernek van hasonló szükséglete, az már piaci lehetőség.

Kereskedők tapasztalatai
Mivel ők jól ismerik a piaci igényeket, ezért gyakran támadnak javaslataik egészen új termékekre, szolgáltatásokra. Egyúttal segítséget is nyújthatnak számodra, hogy hogyan jelenj meg termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

Már sikeresen működő vállalkozások példái
A piacon megtalálható termékek és szolgáltatások elemzése is gyakran rávezethet arra, hogy ezeket hogyan lehet tökéletesíteni. Ha egy vállalkozás sikeresnek tűnik, sokan mások is megpróbálkoznak vele, remélve, hogy nekik is sikerül. Gondolj csak a sok hasonló gyorsétterem-láncra!

Ötletroham
Ennek segítségével játszva előrehozhatod az agyad hátsó zugaiban bujkáló ötleteidet is. Ötletrohamot rendezhetsz baráti körben vagy a tanácsadóddal közösen. Ha másokat is bevonsz, olyan légkör alakulhat ki, amelyben újabb ötletek vetődhetnek fel. De akár egyedül is használhatod ezt a módszert.

További segítséget, inspirációt jelenthet, ha átgondolod, hogy az általad ismert vállalkozások közül melyik és hogyan
- másolt le egy már megvalósult, sikeres ötletet
- rakott össze két vagy több ötletből egy újabbat
- hozott létre olyan szolgáltatást, terméket, amellyel egy nagyon konkrét problémát oldott meg
- tapintott rá a konkurencia gyenge pontjaira
- fejlesztett tovább egy hobbit
- alapozott már meglévő szaktudásra
- hasznosított hulladékanyagot
- talált új módszereket régi dolgok előállítására
- tökéletesített egy már meglévő terméket, szolgáltatást.

 

Vissza - Mi az a vállalkozás, miért vállalkozzak »
Vissza - Az egyéni vállalkozás »
Vissza - A társas vállalkozás »
Vissza - Az ideális vállalkozó »
Vissza - A kockázatvállalás »
Vissza - A vállalkozói lét előnyei »
Vissza - A piac feltérképezése »
Vissza - A piackutatás »
Vissza - Az ötlet fontossága »
Tovább - Pénzforrások »
Tovább - A franchise »
Tovább - Mi az a SWOT »
Tovább - Az üzleti terv »
Tovább - A marketingről »
Tovább - A marketingről részletesen »
Tovább - Az arculat »
Tovább - A logó »
Tovább - A hirdetés »
Tovább - A vevők és az internet »