Az üzleti terv

 

Ha nem határozod meg céljaidat, honnan tudnád, hogy elérted-e azokat?
Tervezés, üzleti terv készítése nélkül nem szabad vállalkozásba kezdeni. Ha nem határozod meg aprólékosan teendőidet, honnan tudod majd, hogy hol tartasz a célok elérésében. Az üzleti terv olyan dokumentum, amely bemutatja a vállalkozást, annak külső környezetét, rövid és hossztávú céljait, valamint a célok elérésének eszközeit.

Mit is kell az üzleti tervben leírnod?
Az üzleti terv tartalmát elsősorban az határozza meg, hogy a vállalkozás milyen tevékenységet végez (termel, értékesít vagy szolgáltatást nyújt). Részletezve a tevékenységet, bemutatja, hogy a piac mekkora részét célozza meg, mekkora versenyre számít, milyen kockázatokra és fejlődésre lehet számítani. Az üzleti terv elkészítésekor arra is figyelned kell, hogy milyen céllal készíted, és ennek megfelelően melyik részét hangsúlyozod.

Az üzleti terv elkészítése
Mielőtt időt és energiát fektetsz az üzleti terv elkészítésébe, mindenekelőtt világosan fogalmazd meg magad számára céljaidat és gondold át a megvalósításuk reális esélyeit! A célok egyúttal az üzleti terv - ezen belül a marketing-terv és a pénzügyi-terv - keretéül is szolgálhatnak. A különféle forrásokból megszerezhető piaci információ összpontosítson a marketingre (termék-piac-ár-reklám és ezek kölcsönhatása), a finanszírozásra, és - ha vállalkozásod olyan jellegű - a termelésre.

Az üzleti terv fejezeteit megtalálod a www.eletpalya.hu oldalon.

Ha a fentieken alaposan átrágtuk magunkat, hagyjuk mindennek írásos nyomát is. Tételről tételre fejtsük ki a fent felsorolt szempontokat és alkossuk meg a pénzügyi, piaci és szervezeti tervet, valamint a piaci szegmens jellemzőit és a pénzügyi feltételeket tartalmazó üzleti tervet.

Mindeközben pénztárcánkhoz mérten törekedjünk a legerősebb tulajdonosi pozíció megtartására: abban az esetben se engedjük ki a gyeplőt kezünkből, ha időlegesen forráshiánnyal küszködünk.

 

Vissza - Mi az a vállalkozás, miért vállalkozzak »
Vissza - Az egyéni vállalkozás »
Vissza - A társas vállalkozás »
Vissza - Az ideális vállalkozó »
Vissza - A kockázatvállalás »
Vissza - A vállalkozói lét előnyei »
Vissza - A piac feltérképezése »
Vissza - A piackutatás »
Vissza - Az ötlet fontossága »
Vissza - Az ötletek begyűjtése »
Vissza - Pénzforrások »
Vissza - A franchise »
Vissza - Mi az a SWOT »
Tovább - A marketingről »
Tovább - A marketingről részletesen »
Tovább - Az arculat »
Tovább - A logó »
Tovább - A hirdetés »
Tovább - A vevők és az internet »