A piac feltérképezése
A vállalkozás sikerének alapvető feltétele a megfelelő piacismeret:
1. Ismernünk kell a célpiacot, meg kell találnunk azokat az embereket, akik között termékünk, szolgáltatásunk a legnagyobb eséllyel értékesíthető.
2. Ismernünk kell a piacon jelenlevő egyéb hasonló termékeket, meg kell találnunk azokat az esetleges újításokat, amelyekkel a folyamatosan fenntartható az érdeklődés termékünk, szolgáltatásunk iránt.
3. Ismernünk kell a piacon jelenlevő olyan cégeket, amelyek valamilyen szempontból versenytársnak minősülnek.
4. Fel kell mérnünk, hogy vannak-e olyan gazdasági társaságok, amelyek szövetségeseink lehetnek. Ezek akár a versenytársak közül is kikerülhetnek!
A felmérést végezheted kérdőívek segítségével, személyesen megkeresve a lehetséges vevőket, de felhasználhatsz akár korábban elkészült kutatásokat, statisztikákat is. A telefonkönyveket is fellapozhatod vagy az interneten is keresgélhetsz annak érdekében, hogy megismerd az adott területen működő többi céget, a majdani versenytársakat.
Vissza - Mi az a vállalkozás, miért vállalkozzak »
Vissza - Az egyéni vállalkozás »
Vissza - A társas vállalkozás »
Vissza - Az ideális vállalkozó »
Vissza - A kockázatvállalás »
Vissza - A vállalkozói lét előnyei »
Tovább - A piackutatás »
Tovább - Az ötlet fontossága »
Tovább - Az ötletek begyűjtése »
Tovább - Pénzforrások »
Tovább - A franchise »
Tovább - Mi az a SWOT »
Tovább - Az üzleti terv »
Tovább - A marketingről »
Tovább - A marketingről részletesen »
Tovább - Az arculat »
Tovább - A logó »
Tovább - A hirdetés »
Tovább - A vevők és az internet »