Az álláskeresők és a munkaadók eltérő stratégiái
Gondolj bele, ha cégvezető, munkaadó lennél, milyen módszerekkel állnál neki megtalálni az új munkatársat? Újsághirdetést adnál fel vagy inkább cégen belül keresnél? A statisztikák és felmérések azt mutatják, hogy nagyban eltér a munkáltatók és a munkavállalók stratégiája!
Munkaadók |
Álláskeresők |
|
1 |
Cégen belüli kinevezés |
Újsághirdetések olvasása |
2 |
Ismerősök, munkatársak megkérdezése |
Munkaügyi kirendeltség látogatása |
3 |
Munkahelyi (offline és online) hirdetőtábla, korábbi önéletrajzok |
Magán munkaközvetítők, munkaerő- kölcsönzők, fejvadászcégek |
4 |
Szakmai szervezetek, kamarák |
Szakmai szervezetek, kamarák |
5 |
Magán munkaközvetítők, munkaerő- kölcsönzők, fejvadászcégek |
Munkaadó spontán megkeresése |
6 |
Munkaügyi kirendeltséggel való együttműködés |
Információgyűjtés barátoktól, ismerősöktől |
7 |
Újsághirdetések feladása |
Régi munkahelyek megkeresése |
Ez az eltérés megmagyarázza, hogy miért található a szabad munkahelyeknek csak egy kis része a nyílt munkaerőpiacon, és miért jár nagyobb sikerrel az, aki a zárt munkaerőpiacot is meg akarja hódítani.
Vissza - A nyílt és a zárt munkaerőpiac »
Vissza - Újsághirdetések, internetes álláskeresés »
Vissza - Munkaközvetítők, fejvadász cégek »
Vissza - Munkaügyi központok, állásbörzék »
Vissza - A zárt munkaerőpiac lehetőségei »