A franchise

 

A franchise egyre inkább terjedő, igen sajátos vállalkozási forma, melyben két egymástól független vállalkozás működik együtt, kölcsönösen előnyös feltételek mellett.

Az egyik a franchise-átadó, a másik a franchise-átvevő. A franchise-átadó - franchise-díj ellenében - az átvevő rendelkezésére bocsátja a technológiát, a márkanevet és az üzleti tapasztalatokat. A franchise leginkább a szolgáltatási szférában terjedt el, így például éttermi vagy szállodaláncolatoknál, bolthálózatoknál, illetve benzinkutaknál.

Előnyök
- A vállalkozásalapítás bizonytalanságai, problémái radikálisan csökkenthetőek, hiszen egy már sikeresnek és életképesnek bizonyult üzleti modellt veszünk át.
- A franchise-tulajdonos számos módon segít az üzletvitelben: tanácsadással, tapasztalt menedzsert "ad kölcsön" az indulás idejére, segít a legalkalmasabb telephely kiválasztásában, az árubeszerzésben, segít az adminisztrációban.
- További fontos előnyök: elismert márkanevet használhatunk, segítenek a reklámozásban, részletes és kidolgozott szervezeti folyamatokat vehetünk át.

Hátrányok
- A belépési és a folyamatosan fizetendő franchise-díj miatti magas költségek.
- A központosított beszerzések miatt a költségek egyes esetekben magasabbak is lehetnek.

 

Vissza - Mi az a vállalkozás, miért vállalkozzak »
Vissza - Az egyéni vállalkozás »
Vissza - A társas vállalkozás »
Vissza - Az ideális vállalkozó »
Vissza - A kockázatvállalás »
Vissza - A vállalkozói lét előnyei »
Vissza - A piac feltérképezése »
Vissza - A piackutatás »
Vissza - Az ötlet fontossága »
Vissza - Az ötletek begyűjtése »
Vissza - Pénzforrások »
Tovább - Mi az a SWOT »
Tovább - Az üzleti terv »
Tovább - A marketingről »
Tovább - A marketingről részletesen »
Tovább - Az arculat »
Tovább - A logó »
Tovább - A hirdetés »
Tovább - A vevők és az internet »