A SWOT analízis

 

 

Az előrelátó, körültekintő tervezéshez elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás vezetőjeként felmérd az üzleti életben elérhető reális lehetőségeket. Több olyan elemzési módszert is kifejlesztettek már, amely ezt a célt szolgálja. Az egyik ilyen egyszerű és klasszikus a SWOT analízis. Az elemzés eredményeként egy olyan táblázatot kapsz, amely segít a vállalkozás helyzetének kritikus értékelésében.

A módszer elnevezése tulajdonképpen egy angol nyelvű rövidítést takar, melynek feloldása már be is mutatja a módszert magát. Az eljárás lényege, hogy táblázatba szedve sorakoztatja fel a vállalkozás gyenge és erős pontjait, valamint azt, hogy milyen erőforrásokat képes mozgósítani, tehát mik a lehetőségei, és milyen veszélyekre számíthat. A fenti kifejezések angol megfelelőinek kezdőbetűi adják a SWOT betűszót.

Kattints az egyes betűkre, hogy megtudd, mit is takarnak!

A táblázat kitöltésével az a cél, hogy garantáltan több legyen a pluszod, mint a mínuszod. Ösztönösen mindnyájan tudjuk, melyek az erős, illetve a gyenge oldalaink, de ez sajnos gyakran nem fedi a valóságot. Érdemes tehát kikérned mások véleményét. Ez a felmérés csak akkor ér valamit, s csak akkor építheted be üzleti tervedbe, ha őszinte vagy magadhoz.

 

Vissza - Mi az a vállalkozás, miért vállalkozzak »
Vissza - Az egyéni vállalkozás »
Vissza - A társas vállalkozás »
Vissza - Az ideális vállalkozó »
Vissza - A kockázatvállalás »
Vissza - A vállalkozói lét előnyei »
Vissza - A piac feltérképezése »
Vissza - A piackutatás »
Vissza - Az ötlet fontossága »
Vissza - Az ötletek begyűjtése »
Vissza - Pénzforrások »
Vissza - A franchise »
Tovább - Az üzleti terv »
Tovább - A marketingről »
Tovább - A marketingről részletesen »
Tovább - Az arculat »
Tovább - A logó »
Tovább - A hirdetés »
Tovább - A vevők és az internet »