Hirdetés, reklám

 

Tervezés
A reklámot gondosan meg kell tervezni, amihez 3 fő tényezőt kell figyelembe venni:
1. Mi a célpiac? Kik vásárolnak, és ők hol találhatók?
2. Mi a mondanivaló? Mit szeretnél tudatni, kiknek, és vajon meg fogják-e érteni?
3. Hol hirdess?

Célok
A reklám nem titkolt célja, hogy a fogyasztót vásárlásra ösztönözze. Hogy milyen módszerekkel?
1. A reklámból tájékozódik a leendő vásárló a termék vagy szolgáltatás létezéséről, áráról és fellelési helyéről.
2. A reklámon keresztül lehet befolyásolni is a vevőt, hogy a kínált terméket elfogadja.
3. A reklám ismétlése emlékezteti a fogyasztót, felidézve a céget, termékeit, szolgáltatásait.
4. A reklám a vevő vásárlás utáni bizonytalanságát is hivatott csökkenteni, megerősítve benne azt az érzést, hogy jól választott.

Költségek
Döntsd el, hol reklámozol, majd nézd meg, mibe fog ez kerülni. Általában a reklámra szánt összeg a várható éves árbevétel 2%-a. Ne tekintsd a reklámra fordított összeget kidobott pénznek, inkább vedd egy olyan befektetésnek, amely a jövőben majd meghozza gyümölcsét.

Számtalan hirdetési mód létezik - Néhány példa
1. Hirdethetsz a neten, napi-, és hetilapokban, szakfolyóiratokban.
2. Készíthetsz és terjeszthetsz szórólapokat akár Direct Mail (DM) szolgáltatás segítségével is.
3. Hirdethetsz televízióban rádióban is, igaz elég borsos áron.
4. Készíttethetsz céged emblémájának felhasználásával különböző használati-, és ajándéktárgyakat.
5. Elhelyezhetsz hirdetést közterületen (persze csakis engedéllyel).

 

Vissza - Mi az a vállalkozás, miért vállalkozzak »
Vissza - Az egyéni vállalkozás »
Vissza - A társas vállalkozás »
Vissza - Az ideális vállalkozó »
Vissza - A kockázatvállalás »
Vissza - A vállalkozói lét előnyei »
Vissza - A piac feltérképezése »
Vissza - A piackutatás »
Vissza - Az ötlet fontossága »
Vissza - Az ötletek begyűjtése »
Vissza - Pénzforrások »
Vissza - A franchise »
Vissza - Mi az a SWOT »
Vissza - Az üzleti terv »
Vissza - A marketingről »
Vissza - A marketingről részletesen »
Vissza - Az arculat »
Vissza - A logó »
Tovább - A vevők és az internet »